דף נחיתה VS מיני סייט מה זה מה ולאיזו מטרה?

כשלקוחות מתקשרים ושואלים אותי אם אני יכולה להקים להם דף נחיתה, אני מיד שואלת אותם למה הם מתכוונים ומתחקרת אותם לפחות כמו שמתחקרים עצורים במתקן שב״כ (רק בלי עינויים). כי ישנם לפחות שני סוגים של דפי נחיתה ולכל אחד תפקיד קצת שונה ולפעמים אנשים מבקשים משהו אחד אבל בעצם מתכוונים למשהו אחר.
בהגדרה, דף נחיתה – או באנגלית Landing Page – הוא למעשה ״דף אינטרנט יחיד״. אולם בהגדרה הרחבה יותר, יש לו שני שימושים קצת שונים.

מיני סייט – Mini Site  

ישנם דפי נחיתה המשמשים כאתר אינטרנט לכל דבר והם נקראים מיני סייט, כלומר: אתר מיני. אתרים אלה מורכבים מעמוד אחד אותו ניתן לגלול למטה ובעמוד זה ניתנת כל האינפורמציה על העסק. הוא יכול להיות תדמיתי או מכירתי אבל בגדול, הוא מתפקד כאתר.

מתי תבחרו לבנות מיני סייט

כשאין לכם תקציב – אם אתם חייבים נוכחות דיגיטלית אבל אין לכם תקציב רב להשקיע באתר מלא, תוכלו לבנות לכם מיני סייט ולרכז בו את האינפורמציה החשובה. אתם יכולים להפנות את הלקוחות שלכם משם לנכסים דיגיטליים נוספים שיש לכם כמו למשל דפים ברשתות החברתיות, כדי שיקבלו משם אינפורמציה נוספת.

כשאין לכם הרבה חומר לאתר מלא – אתר מלא מצריך לא מעט חומר על מנת למלא אותו. ישנם עסקים שאין להם צורך ביותר מדי טקסט על מנת להציג את המוצר או השירות שלהם. במקרה שכזה, מיני סייט יספיק בהחלט ויעשה את העבודה לא רע עבורם.

כשאתם לחוצים בזמן וחייבים להרים אתר לאוויר – יש חברות המבקשות לבנות אתר מלא וגדוש המצריך זמן עבודה רב. לפעמים במשך הזמן הזה, הם בדיוק מוציאים מוצר לשוק וחייבים שתהיה לו נוכחות באון ליין. במקרה שכזה פתרון ביניים טוב יכול להיות מיני סייט שזמן הקמתו הוא מהיר ולא מצריך עבודת תכנות מיוחדת ועדיין יכול לתת מענה למטרות הראשוניות, בזמן שהעבודה על האתר המלא מתבצעת.

כשאתם חייבים להיות ממוקדים – לפעמים יש מוצר אחד שאתם חייבים להעביר או קטגוריית מוצרים ייחודית. במקרה שכזה אתם לא רוצים להתפזר על אתר עם כמה עמודים, אלא לתת אותו באופן חד וממוקד. מיני סייט ייתן לכם פתרון ממוקד וימשוך אליכם את הקהל הספציפי שהמוצר שלכם מעניין אותו.

שימושים נוספים למיני סייט

חברות גדולות המעלות קמפיינים של מוצרים ספציפיים, יבנו בדרך כלל מיני סייט המיועד לקמפיין הזמני ויקדמו אותו באופן ממומן לקהלי היעד שלהם. (דוגמא בולטת הן חברות בניה שעושות את זה לא מעט בפרויקטים נקודתיים)

איך תבנו מיני סייט ומה עוד אתם צריכים לדעת

בונה אתרים יבנה עבורכם אתר מיני סייט על אחת ממערכות בניית האתרים הקיימות ולשם כך תצטרכו:

     דומיין עם השם של העסק או שם המוצר

     שרת אחסון אתרים

     עיצוב מושך את העין, נעים ואטרקטיבי ושמדבר את העסק או המוצר שלכם.

חשוב שתדעו – קידום אורגני הוא פחות רלוונטי ולא יעבוד בדף נחיתה שהוא מיני סייט מכיוון שלא ניתן להעלות לשם תכנים על בסיס שוטף והוא יותר סטטי. במידה ותרצו לקדם אותו, קידום ממומן יהיה הפתרון הטוב ביותר, הן באמצעות פוסט ברשתות החברתיות והן באמצעות גוגל ממומן. המיני סייט יעלה בחיפוש בגוגל ברגע שנחפש מוצר או שירות כמו שיש בו.  

דף נחיתה שיווקי-מכירתי

לדף נחיתה מהסוג הזה יש רק מטרה אחת והיא, להביא לכם לידים לקהל מאד מאד ספציפי.

גם הוא בנוי מעמוד אחד אולם בעוד שמיני סייט בנוי על דומיין שלכם ומאוחסן על גבי שרת אחסון אתרים, דפי נחיתה מהסוג הזה ייבנו בדרך כלל בתוך מערכות דיוור של רשימות תפוצה (מכיוון שהם יכולים להתחבר לאוטומציות מגוונות דרך שם).

בניית דף נחיתה היא עבודה מורכבת הכוללת לא מעט פרמטרים ותתחיל רק לאחר ביצוע תחקיר מקיף והבנה מלאה מיהו קהל היעד. המפתח לבניית דף נחיתה טוב הוא קליעה למטרה – כלומר לקהל היעד הספציפי ובחירת המסר הנכון.

מתי נבחר לבנות דף נחיתה

כמו שאמרתי למעלה, כשנרצה לאסוף לידים חמים. הוא אמור לייצר עבורכם אינטראקציה מידית עם הלקוחות המתעניינים באמצעות מתן פרטים על המוצר או השירות שלכם, יצירת סקרנות לאורך כל דף הנחיתה, שידור אמינות והנעה לפעולה וכל זה על מנת שהמתעניין ירצה ליצור אתכם קשר וישאיר פרטים.

 

למכור מוצר – זה יכול להיות מוצר מהפכני, קורס לימודי, פטנט עולמי או כל דבר אחר ובלבד שאתם מצליחים לזקק מיהו קהל היעד ולבנות עבורו את דף הנחיתה.

 

למכור קורסים באמצעות וובינר – בטח נתקלתם לפחות פעם אחת בדף נחיתה שמזמין אתכם לגלות איך לעשות X באמצעות שיטת Y ומציע לכם להירשם לוובינר שיספר לכם את כל הסודות, או לפחות חלק מהם. הוובינרים הללו הם בדרך כלל דרך מצוינת וממוקדת למכור את הקורסים שלכם ודף הנחיתה הוא השלב הראשון שלכם למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים.

 איך תבנו דף נחיתה ומה עוד אתם צריכים לדעת

האדם שיבנה עבורכם את דף הנחיתה בדרך כלל יגיע מעולם התוכן וצריכות להיות לו או לה יכולות מגוונות הכוללות הבנה בבניית אסטרטגייה שיווקית, יכולת העברת מסרים, ידע בכתיבה שיווקית המניעה לפעולה, הכרת מערכות דיוור שונות וידע בסיסי בעיצוב (למרות שניתן להעביר את הדף למעצב/ת) ובגדול, ידע טכני הוא חשוב מאד מכיוון שאותו האדם צריך לדעת לשלב סרטונים בדף הנחיתה, להכניס להם כתוביות ולהבין במערכות אוטומציה.

 

בדף נחיתה, העיצוב הוא הכי פחות משמעותי, אבל יש שבעה דברים שאם ״תפצחו אותם״ הדף שלכם יביא הרבה לקוחות:

 

1.   קהל היעד שלכם – זה הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לדעת, כי אליו ״נדבר״ בדף הנחיתה והוא חייב להיות מאד ספציפי. (אם יש לכם כמה קהלים, יכול להיות שכדאי לשקול דף נחיתה לכל קהל יעד)

2.   מה הרצון שלו ועל איזה צורך זה עונה – כדי להפוך את הדף נחיתה לאפקטיבי, נצטרך לתת ללקוח הפוטנציאלי בדיוק מה שהוא רוצה ולדבר אל ״הכאב״ שלו. לכן חשוב שנדע מה הצורך שלו.

3.   למה אתם? למה שהלקוח יבחר דווקא בכם מכל בעלי המקצוע? מה יש בכם שאין בהם או בקיצור – מה הבידול שלכם?

4.   הצעה שאי אפשר לסרב לה – תנו ללקוח הצעה שהוא לא יוכל להגיד לה לא. ולא, היא לא חייבת להיות אטרקטיבית דווקא במחיר. זה צריך להיות שילוב של כמה דברים ובעיקר, שהלקוח ירגיש שהוא צריך את זה ממש ודווקא מכם.

5.   המלצות – המלצות בונות אמון ואם אלה המלצות מצולמות מאנשים ״אמיתיים״ עוד יותר טוב. ואם יש לכם המון המלצות, טוב כפול 2 !

6.   הוכחות – אם יש מאמרים שנכתבו על המוצר או השירות, זה מצוין להכניס. כי זה עוד שלב בניית האמון, אם בסעיף הקודם ביססנו אמון מול בעל השירות או העסק, אז עכשיו אנחנו מבססים אמון לגבי המוצר שלנו.

7.   הנעה לפעולה – בלי הנעה לפעולה, לא עשיתם כלום. אז שלבו בדף הנעה לפעולה בכל שלב, אל תחכו לסוף הדף אלא הזמינו את המתעניינים להשאיר פרטים כבר בהתחלה ושלבו את טופס השארת פרטים גם בהמשך.

 

איך יגיעו אנשים לדף הנחיתה הזה?

יש לא מעט שיטות לאיך להביא אנשים לדף הנחיתה, הנה כמה מהן:

 באמצעות רשתות חברתיות (אורגני) – אם אתם חברים פעילים בקבוצות של אנשים שהמוצר או השירות שלכם מעניינים אותם, תוכלו להעלות פוסט, לשים קישור ולהזמין אותם לדף הנחיתה. אם יש לכם דף עם הרבה עוקבים ובניתם קהילה סביבכם, יהיה לכם הרבה יותר פשוט לגייס אנשים להגיע לתוך דף הנחיתה באמצעות פוסט או פוסטים שתעלו ותשתפו שם את הקישור שלכם. אם אתם מנהלים של קבוצת פייסבוק – ניצחתם, כי כמנהלי קבוצה השירות שלכם בטוח יעניין אותם.

 באמצעות רשתות חברתיות (ממומן) – תמיד אפשר לקחת את האופציה של ממומן, לפלח את קהל היעד ולטרגט אותו. קמפיין נכון יכול להביא המון מתעניינים. גם פה, חשוב שהפוסט יהיה מכירתי ונגיש, כיום עדיף להסריט סרטון ובו אתם מדברים ישירות לקהל.  

 באמצעות ניוזלטר – אם יש לכם רשימת תפוצה, תוכלו לדוור אליה ולהגיע בלחיצת כפתור לקהל שלכם. הם מכירים אתכם וסביר להניח שתהיה לא מעט התעניינות. אם אין לכם רשימת תפוצה, אבל יש לכם שותפים עסקיים עם רשימת תפוצה (שגם מכירים את המוצר שלכם וגם סומכים עליכם) תוכלו לבקש מהם לשלוח ללקוחות שלהם פוסט עם המלצה עליכם ולהזמין אותם להיכנס לקישור.

באמצעות קישורים ממאמרים אחרים – האופציה הזו מצריכה מכם להשתלב במאמרים של קולגות, או לפרסם מאמר בטאבולה או אאוטבריין (ממומן). כך אנשים הקוראים מאמר שרלוונטי למוצר שלכם, יקליקו על הקישור וייכנסו לדף הנחיתה.

בדפי נחיתה ישנם משתנים נוספים רבים שכשמם כן הם – משתנים בהתאם לסוג המוצר, השירות, הלקוח, קהל היעד ולאופציות השיווקיות העומדות בפניו. לא ארחיב כאן, כדי לא לבלבל אבל אתם בהחלט מוזמנים להתייעץ איתי.

 

דוגמאות לדפי נחיתה שיצרתי עבור ללקוחות:

דף נחיתה של חברת ׳דרך אישה׳ למוצר ספציפי

דף נחיתה להכשרת מטפלים בשיטת איזון חיים

אם קצת התבלבלתם הנה טבלה המרכזת את כל ההבדלים בין סוגי דפי הנחיתה

אני מקווה שבפעם הבאה שתבקשו דף נחיתה כבר תדעו מה לבקש ולא תצטרכו לעבור תחקיר שב״כ. ובכל מקרה – אני פה בדיוק בשביל זה 😉 צריכים דף נחיתה? דברו איתי