איך לכתוב אודות ולהישאר בחיים?

שבניתי את אתר האינטרנט שלי, הייתי צריכה לכתוב ב׳אודות׳ טקסט על עצמי ולספר מי אני. הרעיון היה לספר ללקוחות הפוטנציאלים שלי עלי, לא לחשוף דברים שאינם רלוונטיים אבל כן לחשוף מספיק בכדי שתווצר סקרנות, שהמקצועיות שלי תבוא לידי ביטוי ובגדול, שאשדר אמינות.  
אני חייבת להודות שזה היה אחד הדברים הכי קשים שהייתי צריכה לעשות בכל הבניה של הנכסים הדיגיטליים שלי. מכיוון שכתיבה על עצמי תמיד תהיה לא אובייקטיבית וכמו במקרים אחרים בחיים, מלאה בשיפוטיות עצמית. 
יש המון שאלות שעלו אצלי במהלך הכתיבה והראשונה היתה השאלה מה נכון ומה לא נכון להכניס. אז ריכזתי כמה מחשבות וכמה דרכים לצלוח את המשימה.
 
אז מה נכון להכניס?
כמובן שהכל תלוי מה העסק שלכם מוכר. במקרה שלי, אני מוכרת שירותי כתיבה שמתבססים על היכולות והניסיון שלי, לכן אני צריכה להדגיש את הניסיון ולכתוב באופן שיעיד על הכתיבה עצמה, אני רוצה להעביר את המסר שהכתיבה שלי היא לא חדגונית אלא מגוונת ומותאמת לצורך ולכן בחרתי לכתוב את זה לא כ׳אודות׳ שרגילים למצוא ברוב האתרים, אלא קצת אחרת. 
 
עם עניבה או בלי?
להיות רשמיים או לא? זה כבר תלוי באישיות שלכם ושוב, במוצר או בשירות. אם העסק שלכם מוכר מוצרים למסיבות, כדאי שבאודות, יהיה משהו שמשדר עליזות ושמחה. אם אתם עורכי דין, סביר להניח שתנקטו בשפה רשמית יותר ו׳מעונבת׳, אם אתם רופאים, חשוב שבקדמת הבמה יהיו הניסיון הרב שלכם ושהשפה תהיה סמכותית.
 
צניעות
מה עושים איתה? יש לה מקום? אין לה מקום? ואיפה עובר הגבול בין צניעות לתעופה עצמית? אז שם המשחק פה הוא איזון. מצד אחד כדאי שתציגו את היכולות שלכם ותביאו את הניסיון שלכם לקדמת הבמה, מצד שני היזהרו שהאודות לא יצאו שיר שבח והלל לעצמכם. אם תמצאו את קו האמצע, ניצחתם.
 
 
איך מתחילים?
רשימות, רשימות, רשימות 
 
  • כתבו מה התכונות שאתם מעריכים בעצמכם ומה הסובבים אתכם מעריכים אצלכם (שאלו חברים, אל תתביישו). כשיהיו לכם את כל התכונות תבדקו מה רלוונטי לעסק שלכם, למוצר שלכם או לשירות שאתם מוכרים, אותם תשאירו.
  • התבוננו בקורות החיים שלכם, בניסיון החיים שלכם ובכל מה שיכול להעיד עליכם כבעלי מומחיות בעסק שלכם והעלו אותם על הדף. 
 
  • למה פתחתם את העסק? עשו רשימה של כל הדברים הרלוונטיים (אבל רק מה ש׳יכול לעבור מסך׳), אנשים ירגישו שאתם מחוברים לעסק וזה חשוב ברמת ההזדהות. 
 
  • זה הזמן להוסיף תבלינים – יש לכם משהו משעשע על עצמכם? תוסיפו. אבל לא משהו שמקטין אתכם, יורד על המוצר שאתם מוכרים או משמיץ מישהו אחר. רק משהו שהלקוחות שלכם יוכלו להזדהות אתו, משהו שיהיה חיובי.  
 
מה עושים עם השיפוטיות העצמית?
בסופו של דבר אתם חייבים להרגיש בנוח עם הטקסט. אל תשחררו טקסט שאתם לא מרגישים שלמים אתו, אבל מכיוון שאתם לא אובייקטיביים, תנו לכמה אנשים שאתם סומכים עליהם לקרוא אותו ותראו מה הם אומרים. 
 
קבעו דד ליין – תחליטו שאתם מתעסקים עם הטקסט X זמן. כי ככל שתתעסקו יותר עם הטקסט, כך הסיכוי שלא תאהבו אותו יגדל ואתו הסיכוי שתעשו Delete. 
 
שיפוטיות שומרת אותנו מלעשות שטויות ומלהביך את עצמנו, אבל במקרים מסוימים היא גם מסרסת אותנו, לכן הקשיבו לשיפוטיות העצמית במידה ונסו לדעת מתי היא לא מקדמת אתכם. 
 
ואם אתם זקוקים לעזרה עם ה׳אודות׳ שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר    
 
רוצים לשמוע עוד?  להתייעץ? לשאול שאלות? צרו איתי קשר michel@mila-tova.co.il