דף פייסבוק עסקי, מי צריך את הבלאגן הזה?

יש המון סיבות למה לנהל דף פייסבוק לעסק שלי אולם לפני שפותחים עמוד עסקי, כדאי לעשות בירור האם זה משהו שהעסק שלי באמת צריך ואיך עושים את זה נכון. 
 
אז מי הלקוחות שלי והאם פייסבוק מתאים להם?
אז לפני הכל, כדאי להבין מי הלקוחות שלי. האם הם טכנולוגיים? האם הם בגיל האנשים שנמצאים בפייסבוק? (ילדים ונוער למשל כבר לא נמצאים בפייסבוק, כך גם הקהילה החרדית או קהילה מבוגרת מאד) האם הם מעוניינים להיחשף בפייסבוק? יש קהילות שמטבע הדברים פחות ירצו להיות מזוהים עם דפים מסוימים ולכן הדף שלכם עלול לא להיות רלוונטי. 
 
אם כבר יש לי אתר, למה כדאי לי לנהל דף פייסבוק עסקי? 
אתר אינטרנט הוא אינפורמטיבי ורשמי יותר. הוא אינו יכול לנהל דיאלוג עם הקהל ולהרגיש אותו בזמן אמת. את זה דף פייסבוק כן יכול לעשות. 
 
בפייסבוק אתם יכולים לפגוש את הלקוחות שלכם ואת הלקוחות הפוטנציאלים וזה מאפשר לכם מגוון אפשרויות: 
− לנהל איתם דיאלוג ישיר (במסנג׳ר או על גבי הוול) 
− להפעיל אותם (חידונים, משימות, הנעה לפעולה) 
− לשעשע אותם בתכנים יותר קלילים כמו סרטונים הומוריסטיים או סרטונים שלכם .
− לגייס לקוחות חדשים באמצעות דפי נחיתה.
− לייצר קהילה – חיזוק הקשר עם הקהילה ויצירת תחושת הזדהות תחזק את המוצר.
− לספר להם דברים ״לא רשמיים״ על המוצר, אולי תמונה של ידוען עם המוצר או בחנות שלכם. או מוצר חדש שרק הגיע.
− להישאר רלוונטיים – להיות כל הזמן במודעות.
 
או.קי, פתחתי עמוד עסקי, מה כדאי שאדע?
רגע, חכו. 
לפני שתפתחו עמוד עסקי, כדאי שתבינו שזו מחויבות. זה משהו שצריך לתחזק כל הזמן. באופן קבוע. זה אומר שתצטרכו לייצר תכנים רלוונטיים ומקוריים, להעלות אותם באופן שוטף ולהיות זמינים לדיאלוג מיידי עם לקוחות שיגיבו לכם במסנג׳ר או בפיד. 
אם אתם לא מסוגלים לכך, כדאי שתחשבו פעמיים אם לפתוח עמוד פייסבוק לעסק. עמוד שאינו מתוחזק באופן קבוע יכול לעשות פעולה הפוכה- לקוחות שיכנסו וייראו תכנים מלפני שנה או חצי שנה, יחשבו שאתם לא רציניים, כך גם אם הם ישלחו הודעה או יגיבו ולא יהיה מענה מהיר. כמו כן, פייסבוק לא מקדמת דף שאין בו פעילות שוטפת כך שבכל מקרה לא תצאו נשכרים מהעניין.
אבל אם אתם אין לכם זמן לזה ובכל זאת רוצים דף פעיל שיהיה משמעותי עבור העסק, תוכלו לעשות זאת בשני אופנים:
1. אפשר לשכור איש תוכן. תוכלו לגבש יחד אסטרטגיה והוא יכתוב את התכנים, ימצא עבורכם תמונות שיווקיות ואתם תתפעלו את הדף.
2. לשכור מישהו שיעשה את זה כחבילה, יכתוב, יעלה את התכנים ויגיב ללקוחות.
הכל עניין של מחיר מול תועלת.
 
ועכשיו לתוכן
לא משנה מה המוצר שלכם, תמיד אפשר להתאים לו תוכן. לכל מוצר יש קהל יעד ולכל קהל יעד יש את התכנים שיגרמו לו להרגיש מחובר למוצר או שיניעו אותם לפעולה.
 
נתחיל מהדברים הבסיסיים:
 מבצעים – אפשר שהראשונים שידעו על המבצעים שלכם, יהיו החברים שלכם בדף, הם ירוויחו ערך מוסף מכך ואתם תרוויחו אוהדים. 
 מוצרים – העלו באופן קבוע מוצר עם כמה מילים עליו.
 כתבות – הקשורות למוצר או לשירות שלכם, שמחזקות אותו. 
 תיוגים – תייגו את הפרופיל האישי שלכם, או של מי שרלוונטי לעניין, זה מגביר חשיפה.
 
ועכשיו לדברים היצירתיים יותר:
− שאלה שהאוהדים שלכם יענו עליה בתגובות – תגובות מגבירות את הנראות בפיד.
− תחרות נושאת פרסים – זה משהו שיכול ליצור מעורבות גדולה. אנשים אוהבים פרסים.
− סרטון של מאחורי הקלעים – משהו פחות רשמי ויותר הומוריסטי, הומור תמיד מושך אנשים (היום כל אחד יכול לצלם סרטון במינימום השקעה).
− טיפים – תנו מדי שבוע טיפ שקשור למוצר או לשירות שלכם. זה מייצר ערך וערך זה מה שהקהל שלכם מחפש.
− סקרים – זה כלי חזק שיכול לעזור לכם לדעת דברים על הלקוח או על המוצר שלכם.
− אירוח – ארחו מדי פעם מומחה מהתחום שיכול להאיר משהו באופן אובייקטיבי.
− תגובות חיוביות – שתפו תגובות חיוביות של לקוחות.
− תמונות – שתפו תמונות שלכם, של העובדים, של החנות או העסק.
 
ומה עוד?
יש לכם לקוחות מרוצים? בקשו שיכתבו בדף הפייסבוק שלכם ביקורת. ביקורות ישפיעו באופן חיובי על הלקוחות שלכם, כי בסופו של דבר כולנו רוצים לצרוך שירות ממישהו אמין.
 
תכנון מראש של הפוסטים יחסוך לכם זמן וייעל את העבודה על הפייסבוק. אבל – השאירו גם מקום לתכנים שיכולים להתהוות תוך כדי תנועה. למשל אם נכנס מישהו מעניין לעסק או קרה בו משהו משמעותי, אם היה אירוע תקשורתי שאתם יכולים לנצל אותו לטובתכם וכל מני רעיונות שמתאימים לאותו הרגע ואתם יכולים להשתמש בהם. 
 
תוכן יצירתי יעשה עבורכם את כל ההבדל!
רוצים לשמוע עוד?  להתייעץ? לבדוק אם לעסק שלכם מתאים דף פייסבוק? צרו איתי קשר michel@mila-tova.co.il