מה הקשר בין אימוג׳י לשיווק?

לפני למעלה מעשור התכתבתי עם מישהו במייל, זה התחיל כבקשה שלי אליו במסגרת שיתוף פעולה שעשינו ומהר מאד זה גלש לפסים מאד לא נעימים. יכולתי ממש להרגיש את הטונים עולים ואת הנוקשות במה שהוא כתב וכבר יכולתי לראות את המלחמה הפתח (זה כל כך השפיע עלי שאני זוכרת את זה עד היום.) אחר כך התברר לי שהוא בכלל לא התכוון להיות בוטה וסיכמנו ששיחה טלפונית הייתה יכולה להיות ברורה יותר.
כיום, כשאנחנו כותבים מסרון או מייל, השימוש באימוג׳ים מקל על ההבנה של הלך הרוח כי גם אם אכתוב משהו נוקשה ואסיים את המשפט עם אימוג׳י קורץ ומוציא לשון, זה ירכך את כל העניין. אז מה הפלא שהאימוג׳ים הקטנים הללו עם מגוון ההבעות הפכו לסוג תקשורת משמעותי בקרב מליוני אנשים ברחבי העולם?
 
איך הכל התחיל?
האימוג׳ים הגיעו אלינו מיפן כשנוצרו בשנת 1999 על ידי מקודד שעבד אצל ספק שירות סלולרי NTTDoCoM0 ויצר 180 אימוג׳ים. ובשנת 2010 הם הפכו לסטנדרט אצל חברות הסלולר גם מחוץ ליפן. מאז ועד היום במשך 20 שנה הסמלים הללו התפתחו מפנים סמייליות סטנדרטיות למה שאנחנו מכירים היום. נראה שיש אימוג׳י לכל מצב רוח ולכל מטרה.
 
אז מה הקשר לשיווק?
אנשי שיווק החלו להבין שאם מיליארדי אנשים משתמשים בהם יום יום, כנראה שיש לכך גם ערך שיווקי וחיפשו דרכים להשתמש בהם כדי להגיע לקהל.
 
אז הנה קצת נתונים על השימוש באימוג׳ים:
  • 5 מיליארד אימוג׳ים נשלחים מדי יום בפייסבוק מסנג׳ר.
  • אנשים משתמשים במעל 700 מיליון אימוג׳ים בפייסבוק מדי יום.
  • 86% מהמשתמשים באימוג׳ים בטוויטר הם בני 24 ומטה.
  • עד אמצע 2015 כמחצית מכל התגובות באינסטגרם כללו אימוג׳י.
  • 57% מהמשתמשים באימוג׳י בטוויטר הן נשים. 
״שיווק אימוג׳י״ 
״שיווק אימוג׳י״ צבר תאוצה במהירות והפך למונח חדש בשיווק דיגיטלי. למה? 
מכיוון ש 92% ממשתמשי האינטרנט משתמשים באימוג׳ים ובסמלים נוספים במהלך האינטראקציות היומיומיות שלהם. לא רק שאימוג׳ים וסמלים חדשים נוצרים באופן קבוע, אלא שרבות מהטכנולוגיות החכמות החדישות ביותר בסמארטפון כוללות כיום AR אימוג׳י או תוכנת Animoji שיכולה ליצור אימוג׳ים יחודיים למשתמשים בטלפונים שלהם באמצעות זיהוי פנים. 
 
למה להכניס אימוג׳י לתוך מערך השיווק?
אימוג׳ים מצוינים ככלי לשיווק מכיוון שיש להם יכולת לגשר על מחסומי שפה, מכיוון שיותר אנשים משתמשים בהם והם בדרך כלל בעלי אותן משמעויות בשפות מרובות וכן, מכיוון שהם מביעים רגש כלשהו.
מחקר שנעשה בשנת 2017 על ידי חברת Return Path בחן את השימוש באימוג׳ים בשורת הנושא באימיילים שיווקיים ומצא כי כשמשתמשים בהם נכון, הם יכולים ליצור שיעורי פתיחה גבוהים יותר משורות נושא דומות לטקסט בלבד. החברה בחנה קמפיינים בדוא״ל לאורך השנה שהשתמשו באימוג׳ים כדי להתאים חגים או אירועים עונתיים, כמו סמל ״השפתיים״ ליום האהבה או סמל ״קופסת המתנה״ ליום האם. אימוג׳י ״קקי מחייך״ זכה לשיעור הקריאה הגבוה ביותר כאשר נעשה שימוש בשורות הנושאים בדוא״ל.
אולם, מחברי המחקר מזהירים כי משווקים צריכים לבחור את האימוג׳ים לקמפיין לפי זהות המותג. כמו כן, לא נמצא קשר ברור בין אילו אימוג׳ים כן יגרמו לפתיחה של המייל ואיזה לא ולכן בכל מקרה כדאי לערוך A/B טסטינג כשמשתמשים באימוג׳ים (ובכלל בכותרות של כל ניוזלטר ששולחים). בנוסף, יש להיזהר משימוש יתר.
אימוג׳ים יוצרים אלמנט ויזואלי ומושכים את תשומת לב הצרכנים. זה פשוט – הוספת אימוג׳י לשורת הנושא של הדוא״לֹ של רשימת התפוצה, עשויה להגדיל את סיכויי המעורבות של הקהל.
 
אימוג׳ים ולוקליזציה
שימו לב – למרות השפה האוניברסלית שלהם, עדיין, שימוש באימוג׳ים מחייבת הבנה של המקום בו אתם נמצאים. למרות שברוב המדינות אימוג׳ים מביעים פחות או יותר אותו הדבר, יש מדינות שבהם אימוג׳ים מביעים דברים אחרים. לכן, אם אתם פועלים במדינה זרה וודאו שאתם מכירים היטב את התרבות (לוקליזציה) או היעזרו במישהו מקומי.
יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים ליצור איתי קשר