כתיבת תוכן לעסקים וכתיבה שיווקית – כל מה שכדאי לדעת

כתיבה נכונה, טובה ואיכותית יכולה לשנות את הדרך בה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם חושבים, מרגישים ופועלים, ליצור חוויית קריאה מעניינת ומועילה והכי חשוב – מניעה לפעולה.

כתיבת תוכן לעסקים היא תהליך בו מילים משתלבות באופן מותאם ואפקטיבי כדי להעביר הודעות, ליצור קשר עם הקוראים, להשפיע על רגשותיהם ולהניע אותם לפעולה. אז מה ההבדל בין כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, או שיווק באמצעות תוכן? על הכל במאמר, פשוט המשיכו לקרוא.


כתיבה שיווקית –  יצירת הקשר המושלם עם הלקוחות

כתיבה שיווקית היא אחת הדרכים הטובות ליצירת קשר מדויק עם קהל היעד ושם כולל למכלול סוגי כתיבה, על גבי מגוון פלטפורמות – שיניעו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לפעולה. היכולת ליצור תוכן שמספק לקוראים את התועלת הרצויה ומגרה אותם לפעולה, היא המפתח להצלחה בשיווק. שיווק באמצעות תוכן הוא כלי שבו עסקים משתמשים על מנת לפנות אל הצרכים והרצונות של הלקוחות וכדי להציע להם פתרונות מותאמים ומשתלמים. הכתיבה השיווקית משתמשת בכלים רבים שעיקרם מילים יצירתיות, תיאורים וכתיבה שחודרת אל המחשבה, הצרכים והרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים, אך לא רק, היא גם ״מנחה״ אותם לבצע את הפעולה שאנו מעוניינים בה.

 

כתיבה שיווקית לעסקים: שפה שמביאה להצלחה

זירת העסקים הייתה מאז ומתמיד זירה תחרותית מאד, אולם כיום בעידן שבו רוב התחרות מתרחשת באונליין, חשוב שבעלי ובעלות עסקים ינהלו את הנכסים הדיגיטליים שלהם באופן נכון. מה זה אומר? זה אומר לשים דגש מיוחד על כתיבת תוכן באותם נכסים דיגיטליים השייכים לעסק (אתר אינטרנט, פייסבוק, אינסטגרם, ניוזלטר וכדומה.) כתיבה שיווקית או שיווק באמצעות תוכן, הפכו לכלי אסטרטגי בלתי נפרד מההצלחה, כדי להגיע כיום לקהלי יעד ולשפר את המכירות, חייבים להבין את החשיבות העצומה של כתיבה שיווקית ולהכניס אותה לכל תכנית אסטרטגית הנבנית בעסק.

 

כתיבה שיווקית דוגמאות

כיום, המוצר או השירות של העסק נמכר על ידי התיאור המדויק והמשכנע שלו, כך שהלקוח או הלקוחה יבינו מה התועלת שלו, במה הוא יכול לסייע להם ולמה כדאי להם לרכוש דווקא אותו ולא מוצר אחר דומה לו מהמתחרים. כתיבה שיווקית יעילה ואיכותית תביא להבנה מהירה וברורה בדיוק של אלה:

  • מה המוצר או השירות מציעים
  • אילו יתרונות הוא מספק
  • מה הייחודיות שלו
  • איך הוא פותר את בעיות הלקוחות, או עונה על הצרכים שלהם.

בנוסף, היא יכולה ליצור אמצעים ושיטות לקשר ישיר עם הקהל, באמצעות תוכן משכנע ומעורר עניין.

כתיבה שיווקית בפייסבוק: דוגמא לכתיבה שיווקית ניתן לראות בכל עמוד פייסבוק של עסק. אם תיכנסו לעמודי פייסבוק של חברות גדולות שהעמוד שלהם פעיל, תוכלו לראות שבין אם הפוסטים הם מכירתיים, בין אם הם נותנים ערך או בין אם הם מציגים כל דבר אחר – המטרה שלהם היא אחת: לגרום לקהל שלהם למעורבות רגשית שתקשור אותם למותג ותוביל למכירות. כל זה נעשה באמצעות התוכן המוגש בעמוד הפייסבוק העסקי.

 

כתיבת תוכן שיווקי – למה כולם מפחדים מהמילה שיווק?

מכירים את זה שאתם הולכים לחנות בגדים ומודדים בגד שנראה עליכם לא מי יודע מה, אבל המוכרת (או המוכר) מחמיאים לכם כי הם ממש רוצים למכור ולקבל את העמלה שלהם? כנראה שאין מישהו או מישהי שזה לא קרה להם. התוצאה המושגת מסוג המכירה הזה היא ההיפך ממה שהמוכר או המוכרת ציפו. סביר להניח שאתם לא תיכנסו יותר לחנות הזו ואם כן, תברחו כמו מאש מאותו המוכר או המוכרת. ולא רק זאת, בזיכרונכם תיצרב החוויה כלא נעימה ומכירות או לצורך העניין שיווק, ירגישו לכם כמשהו לא נעים.

אני נתקלת לא פעם בבעלי ובבעלות עסקים שאומרים ״אני לא יודע לשווק,״ ״אני לא מרגישה בנוח לשווק,״ ״מרגיש לי לא נעים לשווק,״ כאילו ששיווק הוא דבר לא נעים ואני מניחה שזה נובע משילוב של חוויות שיווקיות לא נעימות שהם עברו וגם מ ״לא נעים לי לדחוף״. אבל – אם אתם מנהלים עסק לא ניתן להימנע מהדבר – זה מה שייצר לכם מכירות ולכן חשוב לעשות אותו, לאהוב אותו וגם להיות טובים בו.

אחת הדרכים לשווק היא באמצעות תוכן – במקרה של המאמר הזה, היא המילה הכתובה או ליתר דיוק – כתיבת תוכן שיווקי, אולם יש לא מעט דרכים לשווק. במאמר איך למכור בלי למכור תוכלו לקרוא על דרכים נוספות לשיווק.

 

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט

לא הרבה בעלי ובעלות עסקים מבינים את החשיבות של כתיבת תוכן לאתרים. הם פונים לחברה לבניית אתרים ומבקשים לבנות אתר. חברות איכותיות יפנו אותם לכותב/ת תוכן או לחברות לבניית תוכן, או יציעו להם שירות כזה כחלק מסל השירותים שלהם. אם פניתם לבונה או בונת אתרים והם לא התעקשו על כתיבת תוכן מקצועית – דעו שהאתר שלכם יהיה פחות טוב, בוודאות. והמשמעות של ״פחות טוב״ אומרת פחות כניסות לאתר, פחות המרות לעסקאות ויותר נטישה של האתר, עוד לפני שבכלל הבינו מה אתם מוכרים.

כתיבת תוכן לאתרים היא תהליך הנעשה בשני שלבים:

שלב א׳ – אפיון: כלומר, תכנון ומבנה. ראשית חשוב לתכנן את מבנה האתר ולקבוע אילו דפים וקטגוריות יהיו, על מנת שהתוכן ייכנס לתוכו בצורה נכונה ונגישה ושחוויית המשתמש תהיה טובה כך שהוא לא ינטוש מיד, אלא ישוטט עוד ועוד באתר. ככל שהגולשים יישארו יותר באתר, כך הסיכוי שיהפכו ללקוחות, יגדל.

שלב ב׳ – כתיבת התוכן. זהו השלב בו יכתבו הטקסטים המתאימים לכל עמוד באופן ברור, נגיש ואיכותי מבלי לוותר על הפן השיווקי, כי הרי זה כל העניין בסופו של דבר – שאנשים יקנו מכם.

עוד על איך לכתוב תוכן טוב ואפקטיבי תוכלו לקרוא במאמר איך לכתוב תוכן שיהיה גם מצוין וגם יניע את הלקוחות שלכם לפעולה

כתיבת תוכן SEO

המילה SEO היא קיצור של  Search Engine Optimization ומשמעותה "מיטוב למנועי חיפוש"  זוהי למעשה כתיבת תוכן לקידום אתרים שבאמצעותה מנועי חיפוש כמו Google Bing  וYahoo  יכולים לקבוע איזה תוכן יוצג בתוצאות החיפוש ובאיזה סדר. כתיבת תוכן SEO  מתמקדת בשיפור התוכן ומבנה האתר, על ידי סריקת האתרים ברשת (כמו גם בלוגים) כדי לעזור למנועי החיפוש להבין בצורה הטובה ביותר אילו מילות מפתח חשובות ואיזה תוכן רלוונטי מומלץ להציג בעת חיפושים שונים.

על מנת לכתוב תוכן SEO נכון, יש כמה דברים שחשוב לעשות:

  • מחקר מילות מפתח – מציאת המילים והביטויים אותם מחפשים הגולשים
  • תוכן איכותי – תוכן מקורי, כתוב נכון וללא שגיאות כתיב.
  • כותרות המבוססות על מילות מפתח – שימוש בכותרות המבוססות על מילות מפתח
  • קריאה לפעולה – הפניה לביצוע פעולה כגון: הירשמו, קנו עכשיו, צרו קשק ועוד על מנת להניע את הגולשים לפעולה.
  • קישורים פנימיים וחיצוניים – קישורים המשתלבים בתוכן, המפנים לדפים פנימיים וחיצוניים התומכים בתוכן.
  • טעינה מהירה של הדפים באתר – חשוב שהאתר יעלה מהר. אתרים שלוקח להם זמן לעלות, חווים נטישה של הגולשים.
  • תמיכה במכשירים ניידים – רוב משתמשים גולשים היום דרך המכשיר הנייד שלהם, לכן חשוב שהתוכן והמבנה של האתר יותאם למובייל.

כתיבת תוכן SEO משלבת כתיבת תוכן מותאם לקוראים, עם התהליך הטכני של עבודה עם מנועי החיפוש, מתוך מטרה לייצר תוכן שנקרא בקלות ומוצג ביעילות על ידי מנועי החיפוש.

שימו לב!

האתר שלכם הוא העסק שלכם באונליין, משם אמורים להגיע לא מעט לקוחות. אז נכון שאתם יודעים לכתוב (כל אחד ואחת לומדים את זה בכיתה א׳) אבל אתם לא יודעים לכתוב שיווקית, להבין כיצד המשתמשים גולשים בתוך אתרי אינטרנט, איך לאפיין נכון את האתר ואיך להכניס מילות חיפוש נכונות. כל זה הוא מקצוע לכל דבר. כשהאוטו מתקלקל או כשצריך לעשות לו טיפול, אתם הולכים למוסך, כשאתם רוצים ארוחת גורמה אתם הולכים למסעדה, כך גם עם כתיבה שיווקית – אתם חייבים שירותי כתיבת תוכן, על מנת שהאתר שלכם יהיה לא פחות ממצוין ויהפוך את המבקרים והמבקרות בו ללקוחות.

 

אם בניית אתר היא השלב הבא בעסק שלך, אם עברו כמה שנים וזה הזמן לשדרג את האתר של העסק – כל מה שצריך לעשות זה להתקשר אלי, לסמס לי או לשלוח מייל ונבדוק יחד איך אפשר לכתוב לך את התוכן הכי טוב שאפשר (וגם לשדך לך בונה או בונת אתרים מקצועיים ואמינים) 052-2243577 

ניתן לשלוח הודעה